Има ли контрол в българските “подготвителни класове” в училище?

Подготвителните класове остават без контрол. Наша колежка иска да знае нещо, което интересува всички. Ето и какво ни написа:
Колеги, искам да обърна внимание на един тревожен въпрос. Кой контролира работата в т.нар. “подготвителни класове” в училище? Не кой трябва да контролира, това го знаем. На моя близка внукът, който е на пет години имаше вчера за ДОМАШНО писане на малко и голямо М ръкописно! И двамата плачеха от безсилие! Това не е прецедент. Това е практика в училищата и много детски градини. Май някои се изживяват не само като велики учители, а и като методисти, професори, автори на програми! С такива свободни интерпретации в обучението на невръстни деца се насажда омраза към ученето, агресия и тревожност. Да не говорим за бъдещите проблеми с фините костици на ръката, които се формират до 6-годишна възраст! Има толкова материали и възможности за стимулиране на изпреварващото развитие, но прийомите са игрови, обучението трябва да стимулира и да има мотивиращ характер, а не да се опира на насилие над детската личност! Тук има достатъчно професионалисти, няма да влизам в подробности. И после- конференции, кръгли маси, европейски пари за справяне с проблемните деца!