Как да се подготвим максимално ефективно за „Дни на кариерата“

На 3 декември ще се състои вторият за тази есен кариерен форум от поредицата „Дни на кариерата“ , който ще предостави възможност за успешен старт в кариерата на студенти и млади специалисти от направленията Икономика, Финанси, Човешки ресурси, Маркетинг, Обслужване на клиенти.
Естествено, подобни събития са прекрасен кариерен трамплин за всеки амбициозен млад човек, който желае да стартира професионалното си развитие в утвърдена компания. Ако и ти смяташ, че този шанс не бива да бъде пропускан, прегледай следващите съвети и на 3 декември демонстрирай най-доброто от себе си.
Преди събитието
Над 60 компании вече са заявили участието си в това издание на „Дни на кариерата“. Това означава, че имаш богат избор от потенциални работодатели. Не е реалистично всички те да представляват интерес за теб, затова внимателно прегледай списъка и подбери онези компании, които наистина те привличат като възможни работодатели. Избери си Топ 5 – научи за тях всичко, което можеш, разбери какви позиции евентуално ще анонсират на форума и избери онези от тях, които съответстват на профила ти. И наистина се постарай да си добре осведомен – специалистите по подбор, които ще срещнеш на щандовете, много харесват кандидати, задаващи умни въпроси и демонстриращи подробни знания за компанията, нейните ценности и мисия. Веднага ще получиш червена точка, ако отговаряш на това описание.
Другото безкрайно важно нещо на този етап е да си подготвиш добро CV и евентуално, мотивационно писмо. Ако можеш, направи ги индивидуално за всяка позиция, която те интересува, а ако не можеш да отделиш чак толкова време, поне се увери, че си спазил всички правила. (Писали сме изчерпателно по тази тема.)
И още нещо, което не е маловажно – намери си подходящо облекло. Ако не си IT, нищо не те оправдава да се появиш с провиснали джинси и тениска с петна от кетчуп. Анцугът също не е алтернатива. Спретнатото облекло и поддържаният вид вършат чудеса, както сам ще се увериш.
По време на събитието
Първо посети всички компании, които са в личния ти Топ 5. (Разбира се, провери и останалите след това.) Тях не бива да пропускаш в никакъв случай. Постарай се още в първите мигове да направиш смайващо добро първо впечатление, защото има много истина в класическата пословица, че „Нямаш втори шанс да направиш добро първо впечатление“. Бъди усмихнат, позитивен и разумно самоуверен. Не преигравай, за да не изглеждаш арогантен.
Задай умните въпроси, които си си подготвил, покажи, че познаваш компанията и знаеш за какво си дошъл. По възможност кажи дори, в кой отдел и с какво искаш да се занимаваш. Така ще демонстрираш подготвеността си и ще стане ясно, че имаш кариерен план.
Раздай на всяка важна за теб компания правилната автобиография (и мотивационно писмо). Увери се, че си се представил възможно най-добре, вземи визитка и продължи към следващия щанд, който те е привлякъл.
И един съвет от опит – бъди леко гладен по време на срещите. Ако си преял, ставаш мързелив и отпуснат, мотивацията ти спада, мисленето се забавя, а всичко това се забелязва и не прави добро впечатление. Леко гладният човек е с наострени сетива и амбицията му е точно на нивото, на което трябва да бъде. Дозирай този съвет правилно, защото ако си прекалено гладен, по-скоро ще мислиш само за храна, а не за работа.
След събитието
Не се заблуждавай, че си свършил важната работа и вече можеш да се отпуснеш. „След мача е преди мача“, обичат да казват някои футболни коментатори, с което намекват, че битките свършват чак на края на сезона, а в твоя случай, след назначаването ти, и дори, след като са минали първите ти 6 месеца в компанията. Затова, не се отпускай твърде бързо. След срещата се прибери и напиши благодарствени мейли на всички, с които си говорил по време на събитието. Напиши след три дни подсещащи мейли на хората, с които си се срещал и им припомни разговора ви. Потвърди интереса си към вакантните позиции и заяви, че много би се радвал да се видиш отново с рекрутърите. Всичко това прави отлично впечатление и ти отваря много врати, които иначе биха останали затворени за теб.
Ежегодното събитие, организирано отново от JobTiger, съвместно с Междууниверситетски център за развитие на кариерата на УНСС и Студентски съвет при УНСС. За посетители входът е както винаги безплатен.
Важното в подготовката за подобни кариерни форуми е да помниш, че всичко, което зависи от теб, трябва да бъде извършено максимално точно и съсредоточено. Конкуренцията е жестока, но успехът е много по-достижим, ако си подготвен и мотивиран. А това зависи от теб, нали?
Източник: JobTiger