Академия за Музикално, Танцово и Изобразително Изкуство – Пловдив

Категория: Университети


Населено място: Пловдив


Адрес: "Тодор Самодумов" №2


Телефон: (032) 601 441,


Факс: 032 632 467


Имейл: office@artacademyplovdiv.com


Facebook: АМТИИ


Web: http://www.artacademyplovdiv.com/

За насГалерияЗапитване
История Академия за Музикално, танцово и изобразително изкуство в Пловдив започва своето съществуване през 1964 година като Филиал на тогавашната Българска държавна консерватория в София. В основата на тази инициатива стои именитият български музикант и енергичен пловдивски културен деятел професор Асен Диамандиев. Сериозна заслуга за осъществяването на идеята имат и тогавашните ректори на Българската държавна консерватория, професор Владимир Аврамов и професор Александър Нейнски.През 1972 година Филиалът се преобразува в самостоятелен Висш музикално-педагогически институт. По това време стартира и обучението по музикално-фолклорни специалности, с което мисията на новото висше училище придобива уникален характер. За негов първи ректор е избран професор Асен Диамандиев.През 1975 година започва обучение и по хореографски специалности, което закономерно довежда през 1995 година до ново преименуване на висшето училище - този път в Академия за музикално и танцово изкуство. Скоро след това започва обучение и по специалности от областта на изобразителните изкуства. Това напълно естествено оформя сегашния облик на Академията като Академия по изкуствата. Последователно ректори през този период са: професор Недялчо Тодоров (1979-83), професор Георги Кънев (1983-89) и професор Иван Спасов (1989-96). АМТИИ е едно от четирите висши учулища по изкуствата в България и единственото извън столицата. Тя бе едно от първите висши училища в България, което получи през 1998 година редовна държавна институционална акредитация, както и акредитация на всички специалности, по които се провежда обучение. През 2006 година тя получава отново институционална акредитация с най-високата оценка “много добър”. За периода 1997-99 година ректор отново е професор Георги Кънев. От 1999 до 2088 година ректор е професор Анастас Славчев. През юни 2008 година за Ректор на АМТИИ бе избрана доц. д-р Василка Йончева. Досега в Академията са се дипломирали над 6270 студенти по широк кръг специалности както от пъстрата палитра на различните изкуства, така и от сферата на педагогиката на обучение по тях. Студентите се обучават от ярки личности, известни и утвърдени творци и учени. Те са и най-верните съмишленици на младите таланти, които градят своето бъдеще тук. Издаваните в АМТИИ дипломи се признават навсякъде по света. Широкият спектър на сътрудничество с висши училища и авторитетни български и чуждестранни институции по изкуствата дава много възможности за всестранни изяви и успешна професионална реализация и кариерно развитие. МИСИЯ, Цели и задачи на АМТИИ: По традиция своящите пред Академията цели и задачи намират своя концентриран израз в регулярно поставяните на разглеждане от колективните органи на управление мандатни програми на академичните ръководства.Документални свидетелства за формирането и осъществяването на мисията, целите и задачите на Академията.Академичното ръководство, което бе избрано през 2008 г. обяви и подложи на обсъждане и гласуване Мандатна си програма. Водеща постановка в нея бе: “ Поддържане възходящото развитие на Академията като висше училище по изкуствата, вписано трайно в Европейската система за висше образование, и в частност – в Европейската мрежа на висшите училища по изкуствата”. Основни акценти:
  1. поддържане на системата за трансфер на кредити;
  2. привеждане на цялата учебна документация в електронен вид с осигурен достъп на студенти и кандидат – студенти до нея;
  3. разкриване на нови, пазарно ориентирани специалности в бакалавърска и магистърска степени в привлекателни и необхванати досега области на изкуствата, в това число и такива, които изискват синкретично участие на различните изкуства;
  4. засилено участие в национални и международни проекти в областта на образованието и културата. Моделът на студентска и преподавателска мобилност между АМТИИ и сродни висши училища в Европа да се разпростре върху всички застъпени професионални направления;
  5. публично представяне на научни трудове на преподаватели от Академията;
  6. актуализиране на вътрешно-академичните нормативни документи, отнасящи се до финансовата дисциплина, вътрешния ред, правата и задълженията на студенти, преподаватели, администрация и помощен персонал;
  7. поетапна атестация на академичния състав и административния персонал;
  8. експанзия на сътрудничеството с културните центрове у нас и в чужбина;
  9. поддържане и актуализация на УЕБ-страницата на Академията на български и английски езици;
  10. дооборудване на Концертната зала на Академията;
  11. изграждане на зали, необходими за ежедневна работа на специалностите “Балетна педагогика”, “Българска народна хореография”, щатния танцов състав и задължителните часове по физическо възпитание (фитнес зала, спортна площадка). обсъждане, приемане и експериментално въвеждане на система за осигуряване на качеството на академичните дейности;
  12. оптимизиране на учебните планове и програми;
  13. разработване на система, осигуряваща по-голяма задълбоченост при подготовката на дипломните работи на студентите, включваща двустепенна процедура на тяхната защита;
  14. разширяване на обхвата и интензивността на творческите срещи, майсторските класове и ателиета с изтъкнати дейци на изкуствата и науката от страната и чужбина;
  15. организиране на съвместни художествено-творчески прояви с училищата по изкуствата с цел предварителната ориентация и подготовка на бъдещите кандидат – студенти на Академията;
  16. разгръщане на активност по посока на кадровото укрепване на факултетите и катедрите;
  17. привеждане структурите на АМТИИ (факултети и катедри) в съответствие с изискванията на ЗВО и препоръките на НАОА.
  18. формиране и акредитиране на три факултета с имена: “Музика”, “Фолклор и хореография” и “Изобразителни изкуства”.
  19. разработване и приемане на план за научното развитие на кадрите,
  20. разкриване процедура за програмна акредитация на образователно-научната степен “доктор” в различни научни специалности,
  21. осъществяване на рекострукции на материалната база на Академията с оглед по-пълното задоволяване на нуждите на учебния процес и художествено-творческата дейност.
Една част от тези цели и задачи са вече постигнати и надлежно отчетени пред Общото събрание на Академията.Съответствие между обявените мисия, цели и задачи и осъществяваното академично обучение .Степента на съответствие между обявените мисия, цели и задачи на Академията и осъществяваното от нея академично обучение може да се обективира в определена степен, като се вземе предвид нарастващият респект и уважение, с което тя и нейният управленски и педагогически екип все повече се ползват. Уникалността на Академията, която единствена в България приютява студенти от много различни изкуства, факт създаващ неповторим климат за тяхното пълноценно израстване като висококвалифицирани творци и педагози, се признава от редица работодатели. Безусловно, в обстановката на демографските проблеми, които България изживява, през последните години, към висшите училища се насочват все по-голям процент кандидати, които нямат необходимата предварителна подготовка и нагласа за осъществяване на едно сериозно и задълбочено висше образование. Независимо от всичко това, и през последните години Академията запази традиционно високите си изисквания към своите кандидат – студенти, а по време на обучението с неотслабваща взискателност биваха отстранявани онези студенти, които не показваха достатъчно сериозно отношение към учебния процес. Обучението на студентите в момента е организирано в четири основни звена:
  • Факултет "Музикална педагогика"
  • Факултет "Музикален фолклор и хореография"
  • Факултет "Изобразителни изкуства"
  • Департамент за езикова и специализирана подготовка.

Специалности

ОБРАЗОВАТЕЛНО КВАЛИФИКАЦИОННА СТЕПЕН “БАКАЛАВЪР"
  • Педагогика на обучението по музика
  • Изпълнителско изкуство (класически инструмент или класическо пеене)
  • Изпълнителско изкуство (народен инструмент или народно пеене)
  • Изпълнителско изкуство (поп и джаз)
  • Балетно изкуство (балетна педагогика)
  • Българска народна хореография
  • Педагогика на обучението по изобразително изкуство
  • Графичен дизайн и фотография
  • Църковна живопис
  • Сценография
  • Дизайн на облеклото
ОБРАЗОВАТЕЛНО КВАЛИФИКАЦИОННА СТЕПЕН “МАГИСТЪР” (след завършено средно образование)
  • Дирижиране (хорово и оркестрово)
  • Дирижиране на народни състави
  • Композиция
  • Музикознание (Етномузикознание, Теоретично музикознание, Историческо
  • музикознание, Музикална естетика))
ОБРАЗОВАТЕЛНО КВАЛИФИКАЦИОННА СТЕПЕН “МАГИСТЪР” (след придобита степен "Бакалавър")
  • Педагогика на обучението по музика
  • Изпълнителско изкуство (класически инструмент или класическо пеене)
  • Изпълнителско изкуство (народен инструмент или народно пеене)
  • Изпълнителско изкуство (поп и джаз)
  • Дирижиране (хорово и оркестрово)
  • Дирижиране на народни състави
  • Композиция
  • Музикознание (Етномузикознание, Теоретично музикознание, Историческо
  • музикознание, Музикална естетика)
  • Православна църковна музика
  • (Византийско църковно пеене или Дирижиране на църковен хор)
  • Тонрежисура
  • Медийно музикално редакторство
  • Музикално-сценична режисура
  • Балетно изкуство (балетна педагогика или балетна режисура)
  • Българска народна хореография
  • Педагогика на обучението по изобразително изкуство
  • Графика
  • Графичен дизайн
  • Фотография
  • Живопис
  • Църковна живопис
  • Сценография
  • Скулптура
  • Костюм и мода
  • Мултимедия и виртуална реалност
  • Артмениджмънт
  • PR на арторганизации
https://www.youtube.com/watch?v=wlpNii58p-A

Вашето съобщение